Nowe terminy warsztatów już dostępne!

regulamin sklepu

Niniejszy regulamin określa ogólne warunki oraz zasady działania sklepu internetowego www.laglina.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Usługodawca świadczy na rzecz Klientów usługi drogą elektroniczną, jak również umożliwia Klientom zapoznanie się z Towarami i zawarcie Umowy sprzedaży.

§1 Definicje

  1. „Regulamin” – określa rodzaje i zakres usług świadczonych przez drogą
    elektroniczną przez Sklep niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  2. „Klient” – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie zamierza, dokonuje lub dokonał Zamówienia w Sklepie Internetowym związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
  3. „Konsument”- pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
    czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego
    bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. „Sprzedający” – Sprzedającym jest Katarzyna Głos, prowadząca działalność gospodarczą la glina Katarzyna Głos, podlegająca wpisowi do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6772468172, ul. Emaus 20/2, 30-213 Kraków
  5. „Towar” – dostępna rzecz ruchoma prezentowana w Sklepie Internetowym wwwlaglina.pl , której dotyczy Umowa Sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
  6. Produkt – wszystkie treści cyfrowe dostępne w Sklepie, takie jak: kursy online, konsultacje online, warsztaty online, pliki elektroniczne:
    1. Plik elektroniczny – plik zawierający treść cyfrową przeznaczoną do odczytu, dostępny do pobrania po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę. Plikiem elektronicznym jest w szczególności e-book lub inny dokument, który ma postać elektroniczną, w szczególności zapisany w formacie .PDF, .EPUB, .MOBI i nie jest zapisany na żadnym nośniku materialnym (każdy plik elektroniczny w Sklepie zawiera opis tego w jakim formacie jest dostępny).
    2. Kurs online – dostęp do materiałów audio i/lub wideo oraz plików elektronicznych dostarczanych na platformie internetowej, który Kupujący uzyskuje na okres wskazany w wybranym Abonamencie lub dożywotnio, a dostarczenie treści następuje jednorazowo.
    3. Konsultacja online – rozmowa realizowana za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (telefon i/lub dedykowane narzędzie do webinarów i telekonferencji). Czas trwania i zakres konsultacji online jest z góry określany przed zakupem w Sklepie w opisie tego Produktu.
  7. „Umowa Sprzedaży” – umowa sprzedaży Towarów/Produktów zawarta pomiędzy Usługodawcą a Kupującym, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
  8. „Sklep” – serwis internetowy zbudowany na platformie webflow.com dostępny pod adresem www.laglina.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć Zamówienie.
  9. „Zamówienie” – oświadczenie woli Kupującego określające jednoznacznie
    informacje zawarte w formularzu zamówienia (zawierającego informacje dotyczące dostawy i płatności oraz rodzaju Towaru i jego liczby), zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  10. „Kupujący” – zarówno Konsument, jak i Klient.
  11. „Usługa Elektroniczna” – usługa świadczona drogą elektroniczną przez
    Sprzedającego na rzecz Kupującego za pośrednictwem Sklepu.

§2 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego
    dostępnego pod adresem www.laglina.pl, zwanego dalej sklepem internetowym.
  2. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień. Złożenie zamówienia jest równoważne z akceptacją warunków regulaminu.

§3 Składanie zamówień

  1. Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym są cenami brutto podanymi w złotych polskich.
  2. Zamówienia są przyjmowane przez Sklep i można je można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  3. Poprzez złożenie Zamówienia Kupujący składa Sprzedającemu ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Zamówienie jest skuteczne, jeśli Kupujący prawidłowo wypełni formularz
    zamówienia i poda prawidłowe dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Towar/Produkt ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
  5. W przypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Kupującym. Jeśli kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
  6. Po złożeniu Zamówienia do Kupującego zostanie przesłany automatycznie e-mail stanowiący potwierdzenie jego przyjęcia.
  7. Kupujący w procesie składania zamówienia może wyrazić wolę otrzymania
    rachunku, który może zostać załączony drogą elektroniczną, na wskazany adres email. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
  8. Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem zaksięgowania wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia.

§4 Rodzaj i zakres usług elektronicznych

  1. Sprzedający umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług
    Elektronicznych takich jak zawieranie Umów Sprzedaży Usługi,
  2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Kupujących w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie, ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  3. Sprzedający ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

§5 Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych

  1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 5 niniejszego Regulaminu przez Sprzedającego jest nieodpłatne.
  2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta: umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Kupującego.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedający:
    a. komputer z dostępem do Internetu,
    b. dostęp do poczty elektronicznej,
    c. przeglądarka internetowa,
    d. włączenie w przeglądarce internetowej cookies
  4. Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  5. Kupujący zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
    faktycznym.
  6. Kupującego obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  7. W przypadku, gdy Usługobiorcą jest osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych do korzystania z usług określonych w rozdziale § 5 ust. 1 lit. a) Regulaminu, konieczna jest zgoda przedstawiciela ustawowego, zaś w przypadku, gdy Kupującą jest osoba fizyczna nieposiadająca zdolności do czynności prawnych musi być ona reprezentowana przez przedstawiciela ustawowego. Strona Sprzedający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia ww. zgody bądź faktu
    reprezentowania przez przedstawiciela ustawowego.

§6 Warunki zawierania umów sprzedaży

  1. Aby dokonać zakupu w Sklepie należy wejść na stronę internetową Sklepu, tj. www.laglina.pl, a następnie wybrać Towar/Produkt, postępując zgodnie z informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
  2. W celu dokonania zakupu niezbędne jest wykonanie przez Kupującego następujących czynności:
    1. dodanie wybranego Towaru/Produktu do koszyka,
    2. wypełnienie formularza zamówienia takimi danymi, jak imię i nazwisko lub nazwa Kupującego,
    3. podanie adresu e-mail, na który zostanie przesłane potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży,
    4. wskazanie danych wystawienia rachunku lub faktury, jeśli Kupujący chce ją otrzymać, w tym podania innych danych do rozliczenia, jak NIP, nazwa podmiotu, na który ma zostać wystawiona faktura lub rachunek,
    5. wybór formy płatności,
    6. zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja regulaminu Sklepu,
    7. opcjonalnie wyrażenie zgody na dostarczenie Produktu cyfrowego przez Sprzedawcę przed 14-dniowym terminem na odstąpienie od umowy, a także potwierdzenie przez zamawiającego, że rozumie on iż w takim przypadku utraci prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, jeśli przed upływem tego terminu pobierze Plik lub zaloguje się do Kursu Online lub Konsultacja online zostanie zrealizowana,
    8. potwierdzenie woli zawarcia umowy, w tym wybranie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub o równoważnej treści.
  3. Po podaniu przez Kupującego wszystkich danych niezbędnych do złożenia Zamówienia, wyświetli się podsumowanie Zamówienia.
  4. Zamówienie wysłane przez Kupującego jest oświadczeniem woli Kupującego zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z przepisami niniejszego Regulaminu.
  5. Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzyma wiadomość potwierdzającą dokonanie Zamówienia, która stanowi oświadczenie woli Sprzedawcy co do zawarcia z Kupującym umowy sprzedaży obejmującej Towar/Produkt. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości od Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca dostarczy Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku, w szczególności w formie Regulaminu Sklepu online zapisanego w formie PDF, na podstawie którego doszło do zawarcia umowy, w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi.
  7. Sprzedawca dostarczy Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi potwierdzenie udzielonej przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy, jeśli taka zgoda została przez niego udzielona.

§7 Sposoby płatności oraz obowiązki informacyjne

  1. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro SA. Dostępne metody płatności to szybki przelew elektroniczny, BLIK, płatność kartą oraz inne udostępniane przez agenta rozliczeniowego zgodnie z jego regulaminem.
  2. Kupujący jest zobowiązany do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba, że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  3. Bezpośrednio przed złożeniem przez Konsumenta zamówienia, Sprzedający dostarczy mu informację o których mowa w § 7 ust. 7 pkt b) i, v, xvi, xvii.
  4. Sprzedający zapewnia, aby Konsument w momencie składania zamówienia wyraźnie potwierdził, że wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
  5. Jeżeli do złożenia zamówienia używa się przycisku lub podobnej funkcji, są one oznaczone w łatwo czytelny sposób słowami „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub innego równoważnego jednoznacznego sformułowania.

§9 Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych

  1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
    a. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym.
    b. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedającego wskazany w niniejszym Regulaminie;
    c. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Kupujący narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
    d. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
  2. Strony mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

§10 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Sprzedający ma prawo jednorazowo zmienić termin realizacji usługi bez podania przyczyny.
  2. Sprzedający w przeciągu 14 dni ma obowiązek wyznaczyć nowy termin realizacji usługi. 
  3. W przypadku gdy kupującemu nowy termin nie odpowiada, kupujący może
    wykorzystać kwotę zakupionej usługi jako voucher na stronie www.laglina.pl
    wręczonego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  4. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
  5. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedający przyjął ofertę, oferta przestaje wiązać.
  6. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu usługi. Decyzja co do
    sposobu, w jaki rzecz zostanie odesłana, zależy od Konsumenta.
  8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami, a także innych umów o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
  9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedającemu, jak i Kupującemu (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

§11 Tryb postępowania reklamacyjnego

  1. Obowiązkiem Sprzedającego jest dostarczenie rzeczy bez wad pomijając produkty wyprzedażowe.
  2. Sprzedający jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia)
  3. Reklamacje z tytułu rękojmi:
    a. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedającego wobec Kupującego
    będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
    b. Zawiadomienia o wadach dotyczących Towaru/Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedającego wskazany w niniejszym Regulaminie.
    c. W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i
    okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności: datę zakupu Towaru/Produktu, nr faktury potwierdzającej sprzedaż, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości, rodzaj żądania o którym mowa w art. 560 k.c. lub art.561 k.c. oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedającego.
    d. Gdy jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych Towaru/Produktu, należy go dostarczyć na adres Sprzedającego. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi w postaci odstąpienia od umowy lub wymiany rzeczy na wolną od wad, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedającego. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, Kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
    e. Sprzedający ustosunkuje się do żądania Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Kupującego adres e-mail lub w inny podany sposób.
    f. W przypadku reklamacji Kupującego będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. Jeżeli Kupujący będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  4. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Kupującego:
    a. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedającego.
    b. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i
    okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Kupującą.
    c. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedającego następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
    d. Odpowiedź Sprzedającego w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Kupującego podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny sposób.

§12 Dane osobowe

Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Kupującego znajdują się na stronie internetowej Sklepu w polityce prywatności.

§13 Własność intelektualna

  1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej Sklepu, korzystają z
    ochrony prawnoautorskiej i są własnością Sprzedającego. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Sprzedającemu, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości Sklepu bez zgody Sprzedającego.
  2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedającego, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość Sklepu stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Sprzedającemu i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.

§14 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców (B2B)

  1. W niniejszym rozdziale zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
  2. Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.
  3. Sprzedający ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących
    Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Korzyści i ciężary związane z Towarem/Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru/Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedającego Towaru/Produktu przewoźnikowi. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru/Produktu
    powstałe od momentu przyjęcia Towaru/Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  5. W przypadku wysłania Towaru/Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru/Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  6. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Kupującemu niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.

§15 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt. 4 poniżej.
  4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
    a. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
    b. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych
    Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
    Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie
    internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  6. Sprzedawca jednocześnie informuje o istnieniu kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i z którym można się zapoznać na stronie internetowej http://konsumentwsieci.pl/ustawy/upnpr/